joi, 29 iunie 2017

Datorita Simonei

Simona, o stiti toti de aici, a postat un link de pe FB, unde intrand am vazut ca are mai multe legaturi utile catre diferite "ustensile", foarte de ajutor atunci cand esti curios sa vezi ce ai pe langa casa.
In ghidul plantelor din flora spontana am descoperit ca am urmatoarele:
1. Scanteiuta - Anagallis arvensis - o planta de care eram pur si simplu indragostita, fara a sti cum o cheama si ca e chiar folositoare ca planta medicinala.

Imagini pentru anagallis arvensis planta
Scanteiuta

2. Loboda salbatica - Atriplex patula  - stiam ca asa o cheama, dar e bine de pus aici.
2 bis. Spanacul salbatic - Chenopodium album - usor de confundat cu loboda salbatica. De fapt, inca nu stiu sa le deosebesc.

3. Urzica neagra sau Catusa - Ballota nigra - vad ca e buna pentru insomnie, o s-o incerc.
4. Barbusoara - Barbarea vulgaris - o planta pe care chiar am remarcat-o anul acesta in drumul meu pe jos spre casa, uitandu-ma prin santuri dupa plante si gandindu-ma ca "stiam floarea asta, dar parca era alba, nu galbena". Acum aflu ca e buna si pentru salate si ca e plina de vitamine. Pacat ca numai pe marginea drumului am vazut-o, ca de acolo n-o culeg, fiind sub actiunea poluantilor de la masini, dar daca o voi gasi si in locuri mai ferite, o sa o gust.
4 bis. Hrenita - Lepidium campestre - la asta ma gandeam cand ziceam ca floarea parca era alba, nu galbena. Mi se pare ca seamana intre ele inflorescentele astea doua.
5. Traista ciobanului - Capsella bursa-pastoris  - e bine sa intrati sa o vedeti. E des intalnita, dar n-am stiut ca asa o cheama :)
6. Rostopasca - Chelidonium majus - nu ii stiam denumirea stiintifica. O apreciez foarte mult, caci e foarte eficienta impotriva negilor.


In Herpetofauna Romaniei am aflat ca pisicile mele imi aduceau gusteri drept cadou si m-am bucurat ca nu sunt specie pe cale de disparitie, cum am vazut - cu maaaare surprindere - ca sunt o multime de alte specii de broaste, serpi si alti balauri.

Deocamdata atat am avut rabdare sa caut. Daca voi aveti curiozitatea sa va uitati in acest ghid si gasiti si alte "buruieni", aratati-ne si noua, punand un link in comentarii aici. Stiu ca nu e mare lucru sa stii numele buruienilor, dar un pic de cunoastere in plus n-are ce sa strice.





2 comentarii:

simf spunea...

mie mi-a fost de mare folos ghidul de identificare a florilor dupa culorile lor.

Laura spunea...

Super!